بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰن ٱلرَّحِيم
Demi masa. Sesungguhnya semua manusia didalam kerugian. Kecuali yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta kesabaran.
(Surah Al-‘Asr)
___________________________________________________

Waspada Rakyat Negeri Perak ..



Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera Semua


Pertama sekali mungkin agak terlewat sedikit teman ingin mengucapkan Salam Aidiladha buat semua rakan-rakan yang sudi menjenguk blog teman walaupun meratapi blog list yang ada. Juga buat semua 'abang-abang' dan 'kakak-kakak' blogger yang lain. Alhamdulillah hari ini insyaAllah teman nak berkongsi serba sedikit cerita yang mungkin ada betulnya dan mungkin ada cacat celanya. Wallahualam.

Sekian lama teman di negeri orang (Pulau Pinang).Sesekali je teman pulang ke Manjung(Perak) menjenguk keluarga di sana. Dan bila sesekali tu balik ke Perak. Dapatlah beberapa info dari rakan-rakan yang bekerja di sekitar negeri Perak ni. Terutamanya ketika tiba musim banjir tempoh hari di beberapa lokasi di Perak.Pelbagai situasi yang berlaku dan pelbagai juga janji ditabur oleh pimpinan kerajaan negeri Perak (yakni Umno-BN) juga dari pimpinan kerajaan persekutuan.

Mulanya tiba musim hujan yang tidak berhenti. Di satu kawasan sekitar negeri Perak ni senantiasa dilanda banjir saban tahun. Pelbagai usaha untuk mengelakkan banjir lebih teruk di kawasan ini dibuat namun kuasa Allah s.w.t hendakkan ianya berlaku. Baru-baru ini, tempat yang dikenal pasti banjir tersebut lambat sedikit menerima kunjungan dan bantuan pimpinan negeri, cuma ADUN kawasan yang berkaitan nampak prihatin , mungkin kerana kawasannya. Namun usaha ADUN tersebut dipertikaikan satu pihak ni. Antaranya katanya bergambar dengan sebuah jabatan kerajaan berkaitan dengan pemberian sedikit sumbangan, bukannya dari sumber ADUN itu sendiri tapi kononnya hanya untuk mendapat nama dan tempat di hati penduduk.

Namun yang demikian, salah seorang kakitangan jabatan berkenaan menafikan penglibatan dan membidas pihak berkenaan , mana ada bergambar dengan ADUN demikian kononnya sumbangan tu jabatan berkenaan punya dan sebagainya. Tidak berlaku pun perkara tersebut. Sumbangan dibuat atas keikhlasan ADUN tersebut. Ini diakui sendiri oleh kakitangan tersebut yang kebetulan bertugas di kawasan berkenaan. Macam la yang depa tu guna sumber sendiri beri sumbangan. Walhal jabatan tersebut sendiri tidak cukup peruntukan atas sebab pergolakan yang berlaku dalam negeri. Lagipun nak beri sumbangan pun sepatutnya perlu diteliti dan disiasat adakah mereka betul-betul layak menerimanya.

Kepada cerita untuk yang layak menerimanya pula ni, sebuah lagi jabatan berkaitan ditekan dan dipaksa untuk memberi sumbangan kepada mereka yang mendapat tanda tangan dan cop ketua-ketua cawangan parti mereka. Tidak kira la mereka ni dari golongan yang tidak sepatutnya diberi bantuan. Dalam kes ni, apabila disiasat dan diteliti ramai dari golongan tersebut tidak layak menerima bantuan kerana mereka tidak tergolong dari kalangan mereka yang susah dan berpendapatan rendah. Namun bila dapat tahu 'geng' ni tak dapat, mulalah kakitangan dari jabatan ni dipanggil mengadap , mengapa orang ni tak dapat? Dah tak layak. Masih mampu. Cari lah yang betul-betul susah. Masih tidak berpuas hati pihak ini. Bantulah mereka yang lebih memerlukan. Jangan kerana perbezaan politik , tanggungjawab anda kepada rakyat diabaikan. Entahlah. Semua nak dapat nama, populariti dan tempat. Kasihan kepada kakitangan jabatan berkenaan.

Baru-baru ni juga di kawasan berkenaan Menteri Kewangan Kedua , Ahmad Husni turun padang melihat kawasan. Khabarnya diiringi seorang ketua bahagian UMNO kawasan sebelah. Ketua bahagian kawasan tersebut dipinggirkan. Mungkin sebab dah kalah masa PRU tu, ataupun bukan pilihan parti. Wallahualam. Ketua bahagian ni dilihat lebih cenderung melawat kawasan ini, diperkenalkan kepada semua warga tempatan ketika memberi ucapan , program dan sebagainya. Dengarnya akan menggantikan ketua bahagian kawasan itu untuk bertanding nanti. HA! Lihat, mereka sudah mula menggerakkan jentera mereka. Pakatan Rakyat harus waspada. Petugas-petugas diharap lebih bersedia nanti. Semasa kunjungan Ahmad Husni ni pelbagai janji ditaburkan dengan wang ringgit, jalan raya dinaik taraf, sekian juta , tak cukup dinaikkan lagi sekian juta. Sumbangan ni sekian juta. Dan pelbagai lagi la. Katanya program kerajaan persekutuan ingin membantu warga tempatan. Tidak dijemput pun ADUN kawasan berkenaan yang sebenarnya telah menang di situ. Yang dijemput Ketua Bahagian parti-parti yang menyokong mereka serta orang-orang mereka la. Siap akhir sekali berkumandang lagi BN. Yang seorang kakitangan jabatan berkaitan yang teman temui terpaksa join sekali walaupun tidak berminat. Ramai kakitangan kerajaan dipaksa meramaikan program tersebut. Kononnya sokongan kepada mereka sudah kukuh dan bertambah kuat. Justeru PRK Negeri Perak ini mereka mungkin berkeyakinan boleh mendapat tempat di hati rakyat. Pigidah!

Ini baru satu kawasan info teman dapat, rasanya sama juga di lain tempat berlaku perkara ini. PRK Negeri Perak semakin hampir. Pakatan Rakyat harus lebih bersiap sedia dan berhati-hati. Pelbagai serangan dan modal akan digunakan UMNO-BN dalam merealisasikan impian mereka ini. InsyaAllah kiranya kita ingat tujuan kita, bekerja keras dan tidak jauh menyimpang, Pakatan Rakyat boleh merampas kembali negeri Perak dengan lebih terhormat. Tidak seperi UMNO-BN, menubuhkan kerajaan haram negeri Perak selepas 3 ADUN Pakatan isytihar keluar parti jadi bebas dan menyokong BN.

Lihatlah wahai rakyat negeri Perak. Sepanjang rampasan kuasa yang telah terjadi, apa yang mereka lakukan untuk mentadbir negeri dan kebajikan rakyat? Hanya untuk mengisi perut mereka sahaja , adapun yang dilakukan hanya untuk mendapat nama dan tempat semata-mata. Itupun banyak perancangan dan idea Pakatan Rakyat yang memerintah sebelum ini digunakan. Sungguh jijik dan kotor cara mereka merampas hak rakyat yang mengundi Pakatan Rakyat. InsyaAllah kita akan jatuhkan mereka sehingga tiada apa yang mereka boleh lakukan selepas ini.

Wallahualam

3 comments:

Aa said...

Dah memang dah depa buat kat kg aku aih,

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

Malaysiakini