بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰن ٱلرَّحِيم
Demi masa. Sesungguhnya semua manusia didalam kerugian. Kecuali yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta kesabaran.
(Surah Al-‘Asr)
___________________________________________________

Perak .. Oh Negeriku..


Assalamualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera Semua

Pertama sekali alhamdulillah, syukur kepada hadrat Ilahi, Pelancaran Pemuda Pakatan Rakyat Perak dapat dijayakan walaupun terdapat pelbagai halangan yang menimpa semalam. Teman terlepas peluang untuk sertai di atas sebab-sebab teknikal yang tidak dapat dielakkan. Namun menurut sumber-sumber rakan-rakan bloggers dan teman-teman, pelancaran pemuda Pakatan Rakyat dapat dilaksanakan walaupun tidak ramai yang dapat melepasi sekatan-sekatan jalanraya dan sebagainya. Tahniah diucapkan.

Menurut sumber juga, beberapa biji bas yang membawa Muslimat PAS juga ditahan di beberapa lokasi, di mana muslimat juga membuat pelancaran Muslimat di Seri Manjung. Namun info seterusnya belum lagi teman dapat. InsyaAllah blog-blog yang teman ikuti ada melaporkan dan terlibat secara langsung dalam kedua-dua program tersebut.

Perak.. Oh Negeriku..

Berbalik pada topik post teman kali ini. Negeri Perak Darul Ridzuan .. yea.. oh negeriku.. Apa yang melanda negeriku ini? Sidang DUN dijadualkan pada 28 Oktober ini. Adakah sidang ini akan menimbulkan kekecohan sepertimana sidang 7 Mei yang lepas? Semestinya sidang kali ini akan terus hangat, dengan adanya 2 Speaker dan 2 MB. Bolehkah bajet 2010 diluluskan oleh kerajaan haram BN Perak ini? Sama-sama kita nantikan. Dengar kata kali ni tahap keselamatan yang dirancang oleh pihak SUK dan kerajaan haram BN amat besar. Kononnya bagi menghindari dari sebarang kekecohan. Padahal dari sudut lain, mereka sebenarnya gentar dengan Pakatan Rakyat dan juga rakyat yang telah menolak mereka sewaktu PRU-12 dahulu.

Kemungkinan DUN Perak akan dibubarkan November ini? Ada kemungkinan dan mungkin juga tidak. Namun BN dan media perdana mereka sudah menggambarkan bahawa Pakatan Rakyat kini sudah goyah dan berpecah. Mereka menggunakan PRK Bagan Pinang sebagai senjata mereka. Baru menang sekali dah kecoh! Tahula majoriti besar! Siap dalam Bajet 2010 pun si Najib nak banggakan lagi pasal Bagan Pinang. Nak bentang bajet sudahlah. Gagasan la 1Malaysia la. Apa saja la. Hehe..

Pasal Bubar DUN Perak, kemungkinan yang ada kerana ialah SPR yakni salah satu komponen mereka ni sudah pun membuat 'update' pemilih yang baru , baru-baru ini. Dan daftar pemilih pun sudah dipaparkan. Juga di negeriku ini, sudah digerakkan oleh kerajaan haram BN ni pelbagai usaha, kerja dan orang-orang mereka untuk bersiap sedia. Namun Pakatan Rakyat sudah lama bersedia. Dengan baru-baru ini, kerajaan haram BN bersama Najib membuat pelancaran 1Malaysia di Ipoh dengan harapan sokongan rakyat kembali kepada BN dan ingin menunjuk kepada rakyat Perak kononnya rakyat sudah mula menyokong mereka di sini.

Perak Oh Negeriku.. akan bersambung lagi ...

Wallahualam

2 comments:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

Malaysiakini