بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰن ٱلرَّحِيم
Demi masa. Sesungguhnya semua manusia didalam kerugian. Kecuali yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta kesabaran.
(Surah Al-‘Asr)
___________________________________________________

Fertigasi Mini Buatan Sendiri - Bakal Pekebun Kecil

Mini Fertigasi Buatan Sendiri

Ini gambar ni kawan baik aku MMS tadi, dia sekarang dalam usaha untuk menceburi bidang pertanian ni walaupun sekarang dia masih bekerja di KL. Gambar di bawah ni dia buat kat apartment dia kat Taman Desa , kat tepi beranda. Pokok cili katanya. Memang bersemangat betul dia, jadi Macgyver kejap dia modified barang2 tu. Siap pakai timer lagi ngan alat penyedut air akuarium ikan tu. Syabas buat kawan aku ni.

Pak dia ada tanah kt Penanti tue , skang nie pak dia dok buat kambing, dia laks baru je siapkan satu kabin / rumah semaian untuk rancangan dia wat tanaman cili ala fertigasi ni. Semoga berjaya geng. Aku pun nanti akan turut ikut jejak langkah hang kot. Tanah belakang rumah pak mertua aku tu luas lagi tu, tk diusahakan pun. Esok aku balik, aku kasi 'riki' tengok.
Terima kasih kerana berkongsi dengan aku dan memberi pelbagai pendapat geng.






1 comments:

muhaimin sulam said...

Salam. Memang itulah teman.

Malaysiakini